BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

UNIVERSITY OF PUTRA MALAYSIA

Monday, July 25, 2011

Beautiful Recitation.

Assalamualaikum.

Alangkah indahnya telinga dapat mendengar ayat suci al-Quran.
Lagi-lagi pabila dapat perdengarkan ayat suci itu dengan suara yang merdu..

kadang terlalu kerap dengar lagu-lagu jiwang, klasik, retro, indie dan macam-macam lagi genre musik apa kata ambil masa sekejap untuk perdengarkan ayat al-Quran ini.


Dalam hati ini gembira,bersyukur kerana Allah masih beri nikmat pendengaran.

so, bagilah peluang untuk telinga anda dengar ayat ini di bacakan.
tak rugi pun.

sungguh merdu.




Isu semasa:

Tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa untuk tahun 2011.

Qari

Johan : Amirrahman Hj Abas (Malaysia) - 89.26 markah
N.Johan : Mohamad Saudi Gandisa (Filipina) - 88.67 markah
Ketiga : Abdel Bast Mohamed (Mesir) - 87.88markah

Qariah

Johan :Hjh Suraya Binti Abu Hassan (Malaysia) - 88.33 markah
N.Johan : Hajjah Noor Khalidah Kaspul Anwar (Indonesia) - 88.30 markah
Ketiga : Nur Azizah Bt Solichin (Singapura) - 86.17 markah

p/s : jadikan membaca Al-Quran sebagai amalan seharian kita. Semoga hidup lebih ceria, tenang dan di rahmati oleh Allah. Insyaallah.Amin~

12 comments:

Jangan Kalot said...

hoho. jalan-jalan. hoho

sekamar rindu said...

ramai yg alpa dengan yg bukan2...itulah manusia di akhir zaman..

*folo

Ahmad Yasir said...

tula, sebab tu kita kene sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain..semoga kita di beri perlindungan..amin.

cucu umie said...

betol cakap bro..sebb tu, Allah dah berikan nikmat itu.gunakan dgn sebaik-baiknyer..

Muhd Aizie said...

Qari dan Qariah dari Malaysia selalu menang ;)

saya follow blog awak ;)

Ahmad Yasir said...

semoga anda semua berjaya didunia dan akhirat..amin.

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

Alquran adalah blog terbaik sepanjang zaman !

excellence!

r.a.firdausi said...

Quran itu indah.. mendengar pon dapat pahala.. apatah lagi membaca dan memahaminya.. lebih lagi bagi sape yang dapat amek iktibar daripadanya.. :)

Ajeerah Fareha said...

penah tgok video ni. masih tegak bulu roma bila dgar dia baca. syahdu sgat :')

syaz@rozelt said...

kecik2 dah hafal al-quran..erk segan nya dengn diorang~

Ahmad Yasir said...

Itulah salah satu keindahan dalam islam...=)

farisya!!!! said...

ya allah...merdu sgt!!!tegak bulu roma then rse tenang sgt...btw nice post...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...