BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

UNIVERSITY OF PUTRA MALAYSIA

Wednesday, July 20, 2011

Rehlah HALUAN Siswa & Pemuda Johor

Assalamualaikum,

Pada minggu lepas bertarikh 9 dan 10 julai 2011 saya telah mengikuti Program Rehlah bersama HALUAN Siswa & Pemuda Johor di Gunung Belumut di Kluang. Masa yang lapang ini la saya cuba mengisi dengan perkara yang boleh meningkatkan motivasi.

Pengalaman serta keindahan yang di amati di sana tidak dapat di lupakan. Sahabat-sahabat banyak memberi teladan dan sokongan dari segi rohani dan mental. Ia nya cukup santai dan dapat tingkatkan ukhuwah antara kami .

Walaupun sehebat mana diri sahabat-sahabat saya yang mengikuti aktiviti ni, bila saya dapat bersama dengan mereka,ada yang sedang Master, ada yang dah bekerja,tetapi tiada satu pun merasakan diri mereka hebat malahan menganggap diri masing2 sedang mencari rahmat Allah...sama-sama fikir siapa diri kami...dari situ lah saya dapat sesuatu yang telah saya abaikan dan tinggalkan selama ini..bila masa yang menyibukkan kita kadang ia akan mensia-siakannya..

sebab tu saya sangat menyukai program2 seperti ini...

rahmat Allah amat luas, hanya orang yang beriman akan berusaha mencarinya...


Mula-mula, cari tapak sesuai.


Dirikan khemah.


Bina tempat halaqah dan sesi perkongsian Ilmu.

Lepas siap semua, terjun sungai lah.. =)

Heeeeeeeeeeeee.

Lepas siap mandi, sediakan makanan. (sebenarnya sediakn perut je)

Malam, berkumpul dalam halaqah dan perkongsian Ilmu.

Pagi esoknya, sediakan sarapan. (Lagi sekali sediakan perut je).


hehe, orang bile tak reti masak. (sediakan perut pun ok).

# Sikit je gambar dapat di upload kan..x larat nak upload byk2..


p/s : di antara aktiviti perkhemahan yang pernah lalui, seperti aktiviti masa sekolah dulu ke, masa kat U ke.. setiap aktiviti bersama Haluan Siswa dan sahabat-sahabat yang lain dari kecik sampai lah sekarang paling best. Kalau kat sekolah dengan U pengisian sangat jauh beza..harap ada lagi program ni pada masa akan datang.

Kurosagi

Sinopsis :

Kurosaki ni seorang penipu. Dia menipu si penipu profesional. Dia menipu untuk mendapatkan duit dari si penipu profesional dan di pulangkan balik duit kepada mangsa dari penipu profesional. Dia sikit pun tak simpan duit yang di tipu untuk dirinya. Bapanya pernah di tipu oleh salah seorang penipu profesional dan bapanya telah membunuh keluarganya sendiri. Kurosaki terselamat dari dibunuh bapanya. Keluarga mereka telah mati. Dalang bagi penipu adalah Katsuragi Toshio. Walaupun kurosaki tau yang Katsuragi yang melakukannya terhadap bapanya, namun dia telah membeli maklumat daripada Katsuragi untuk menipu si penipu yang lain.

Untuk lebih lanjut...tengok la sendiri cerita ni..
the coolest one..BANG!!!

BANG!!




Ending Cerita ni.




Ni pula, Favourite lagu..BEST!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...