BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages


UNIVERSITY OF PUTRA MALAYSIA

Tuesday, February 16, 2010

.:Perubahan itu perlu:.

Semoga hari ini lebih baik daripada hari-hari sebelum. Dan merubahlah diri walaupun perubahan yang amat sedikit tetapi cukup bermakna bagi membina kejatian diri.

Dalam hidup banyak dugaan, cabaran, rintangan dan seangkatan dengannya. Perlulah kita memiliki jiwa yang kuat, tabah, kental dan sekumpulan dengannya untuk kita menempuh semua masalah.

Wahai saudara dan saudari yang mulia apa salah nya kita meletakkan diri kita sebagai hamba yang sentiasa menggap diri kita di bawah. Bukan bermaksud kita berada di bawah orang lain senang2 memijak kepala..apa yang saya maksudkan jadi hamba yang merendah diri...dan bukan bermakna pula terlampau merendah diri pula..berpada-pada la..

Dalam hari kita mungkin ter ataupun tak sengaja bergurau, usik mengusik, dan menyebabkan ada yang terasa atau terambil hati... al-maklum lah macam-macam ragam. Adalah dengan baik nya dan merelakan diri minta maaf walaupun kita menggap itu sekadar gurauan. Tak salah kan ? tak kan nak tggu sampai tibanya hari raya baru lah mintak maaf. Itu kalu kita masih diberi nyawa. Kalu tak ?
Elok lah kepada pembaca yang budiman hayatilah.

Sekadar sedikit sebanyak yang dapat berkongsi.
bukan setakat 'majulah sukan untuk negara' sahaja.
tetapi 'majulah diri untuk agama tercinta'.
Insya-Allah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...